7 tipov pre dlhé vlasy priamo z kuchyne

7 tipov pre dlhé vlasyKto by netúžil po krásne dlhých, hustých vlasoch? Ja by som pre ne urobila takpovediac čokoľvek – preto si do henny neváham pridať hoc aj „voňavú“ cibuľovú šťavu! 😀 Ak sa cibule bojíte, mám pre Vás ďalších sedem jednoduchých tipov, ako si vypestovať dlhé vlasy len za pomoci ingrediencií, ktoré bežne nájdete v kuchyni.

1. Jablčný ocot

Jablčný ocot dokonale prečistí vlasovú pokožku a pomôže udržať rovnováhu jej pH, čím napomáha rastu vlasov. Šálku jablčného octu zmiešame so šálkou teplej vody a použijeme ako záverečný oplach po umývaní vlasov. Vlasy budú vďaka octovej vode ešte aj krásne lesklé! 😉

2. Zelený čaj

Zelený čajŽe je zelený čaj bohatý na antioxidanty, vieme asi všetci. Že antioxidanty zabraňujú vypadávaniu vlasov a podporujú ich rast, ste sa práve teraz dozvedeli. 😛 Stačí si teplým zeleným čajom premyť pokožku hlavy.

Použijeme sypaný zelený čaj a urobíme si ho pekne silný – môžeme použiť poriadnu lyžicu zeleného čaju a  250 – 300 ml horúcej vody. Lúhujeme 3 až 5 minút. Vylúhovaný teplý čaj aplikujeme na vlasovú pokožku, doprajeme si aj jemnú masáž. Čaj necháme pôsobiť aj hodinu a opláchneme vlažnou vodou.

3. Rasca

Rascové semienka obsahujú viac ako 100 výživných látok a vitamínov, ktoré dokážu obohatiť vlasovú pokožku a prispieť k poriadne hustej hrive. Pre ľudí s jemnými vlasmi alebo pre tých, ktorých trápi nadmerné vypadávanie vlasov, je neoceniteľná! Čajovú lyžičku kmínových semienok necháme počas noci „lúhovať“ v olivovom alebo ricínovom oleji. Olej aplikujeme na vlasovú pokožku, necháme účinkovať 15 minút. Vlasy nakoniec umyjeme jemným šampónom.

4. Olivový olej

Olivový olej sa v kozmetike využíva hojne – či už ide o pleťové masky, telové pílingy, „mazadlá“… A dopomôže Vám aj k dlhým vlasom – nakoľko stimuluje tvorbu nových vlasov a uľahčuje rast vlasov. Teplý olivový olej (zohrejeme ho vo vodnom kúpeli) aplikujeme na vlhké vlasy – vlasovú pokožku a pokojne aj na končeky vlasov, celé dĺžky. Necháme účinkovať – chvíľu, no hoc aj hodinu. Vymyjeme jemným šampónom. Špeciálny tip: do oleja môžeme pridať aj za lyžičku mletej škorice. 😉

5. Zemiaky

ZemiakyZemiaky obsahujú vitamíny A, B a C – práve tieto vitamíny sú prospešné pre zdravie vlasov. Na podporu rastu vlasov tak možno využiť aj zemiakovú šťavu – zemiaky nakrájame na malé kúsky a v mixéry úplne rozmixujeme na pyré. Ak bude pyré príliš husté, môžeme ho zriediť trochou vody. Pomocou gázy zo zemiakového pyré vytlačíme všetku šťavu a zbavíme sa kúskov zemiakov – ktoré by sa z vlasov ťažko vymývali.

Zemiakovú šťavu môžeme aplikovať aj priamo na vlasovú pokožku alebo si z neho pripravíme vlasovú masku – šťavu zmiešame s trochou medu a jedným vajíčkom. Masku aplikujeme na vlasovú pokožku, kde pomôže aktivovať vlasové folikuly a taktiež na končeky vlasov. Necháme účinkovať 30 minút a vymyjeme jemným šampónom.

6. Vajíčko

VajíčkaVajíčka obsahujú kopec proteínov, železo, síru, fosfor, zinok a selén – látky, ktoré prispejú k rýchlejšiemu rastu vlasov. Kto chce mať dlhé vlasy, mal by si aspoň raz za mesiac dopriať masku na vlasy s vajíčkom. 🙂

Stačí vajíčko rozšľahať s lyžicou olivového oleja a pár kvapkami esenciálneho oleja – pre podporu rastu vlasov je skvelý napr. ten levanduľový, rozmarínový alebo šalviový. Aplikujeme na vlhké vlasy, pri čom sa zameriame predovšetkým na vlasovú pokožku. V kúpacej čiapke pod starým uterákom necháme účinkovať 15 až 30 minút, následne vymyjeme teplou vodou.

7. Vitamíny

Ingrediencie z kuchyne väčšinou slúžia na konzumovanie 😀 – a veru, aj pre zdravé dlhé vlasy je dôležitá správna výživa, správne stravovanie. Vlasy tvorí špeciálny proteín menom keratín, preto, ak chceme pekné vlasy, mali by sme dbať na dostatočný prísun proteínov. Na proteíny sú bohaté predovšetkým kuracie a morčacie mäso, ryby, vajcia, sója, strukoviny a orechy.

Dôležitý je aj prísun železa a zinku – železo zabezpečuje „rozvoz“ kyslíka k bunkám v tele, aj k vlasovým folikulom. Železo nájdeme v chudom mäse, ďalej v strukovinách či tofu. Zinok pomáha pri oprave tkanív, vďake nemu budú mazové žľazy pokožky hlavy pracovať správne a napomáhať zdravému rastu vlasov. Zinok nájdeme v ustriciach, hovädzej pečienke, pšeničných klíčkoch, v tekvici či tmavej čokoláde.

Jesť by sme mali dostatok zeleniny a ovocia – vlasom prospievajú aj vitamíny A (mango, papája, pomaranče, slivky, mrkva), B (zemiaky, banány, kuracie mäso, ovsené vločky, ryby a strukoviny) a C (citrusové plody, kiwi) a omega 3 mastné kyseliny (ryby).

Foto:

https://www.flickr.com/
pixabay.com
By Editor at Large (Own work) [CC BY-SA 2.5], via Wikimedia Commons
picserver.com

Páčil sa vám článok? Ohodnoťte ho!
O ničomNič novéCelkom fajnSuperProste bomba! (5 votes, average: 3,40 out of 5)
Loading...

Dajte o ňom vedieť svojím priateľom a známym:

4 názory na “7 tipov pre dlhé vlasy priamo z kuchyne

  1. Petra

    Potrebovala by som nejakú radu aj na lupiny trápia mňa aj moju dcéru po tom čo som nám dala zábal na vlasy z jogurtu,žĺtka a oleja tuším.

    A tie články sú super pre dlhé vlasy priamo z kuchyne

    1. Dada BarokováDada Baroková Autor

      Ďakujem za pochvalu, nabudúce napíšem niečo aj o lupinách. 😉 Takto narýchlo ma však napadá žihľava – hádam stačí aj oplachovanie žihľavovým čajom. 🙂

  2. Briana

    Pre mna su domace masky uplne najlepsie. Stale skusam nove a mam pat oblubenych, ktore pouzivam pravidelne.
    Na lupiny pomaha aloe vera alebo aj oplachovanie vlasov lipovym odvarom.
    Dalsie napady na masky najdes napr. tu ODKAZ ODSTRÁNENÝ ADMINOM, nakoľko je trochu neslušné postovať na blog jedného e-shopu link na blog druhého e-shopu 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *